tisdag 17 november 2009

Minne från barndomen - foto 114/365



Vägen på förra bilden, leder till mitt sommarhus. När jag var liten bodde min farmor och farfar där och de odlade jordgubbar. Stora land med långa fåror fyllda av plantor. På somrarna hjälpte jag till att plocka gubbar som sedan skulle säljas. För mig är dagarna i jordgubbslandet ett starkt och härligt barndomsminne och förstås smaken av solvarma jordgubbar. Idag har vi bara ett miniland för att kunna gå ut och plocka några smakgubbar. Tema 181.

4 kommentarer:

Blogger Della sa...

Härligt minne.
Det ÄR mycket med 365 foto på 365 dagar. Speciellt när man ska hålla sig till givna teman. Inspirationskurvan går lite upp och ner. Det gäller att passa på när den pekar uppåt. ;)

17 november 2009 kl. 18:24  
Blogger annette sa...

Underbart att Du fortfarande kan odla lite jordgubbar, finns inget som smakar så gott som egenhändigt odlade jordgubbar plockade direkt från landet.

Ha en bra onsdag!

annette

17 november 2009 kl. 18:46  
Blogger Olga T sa...

Ja det här framkallar nästan barndomsminne hos mej också. Mina föräldrar odlade jordgubbar och de hade precis en sådan skottkärra!

17 november 2009 kl. 21:29  
Blogger Ninni sa...

Inget är så gott som de jordgubbar man plockar direkt från plantan in i munnen. Vilket fint barndomsminne!

18 november 2009 kl. 11:02  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida